Dobrze zaaranżowane biuro powinno być dostosowane do potrzeb danej branży, ale też potrzeb pracowników. Ergonomia i komfort przekładają się na efektywność, a ta z kolei – na osiąganie założeń sprzedażowych i finanse firmy. Jak przygotować biuro dla pracowników call center?

Biuro call center to bardzo wymagająca przestrzeń, jeśli chodzi o aranżację. Nie wystarczy wypełnić jej biurkami ustawionymi w rzędach i sprzętem do wykonywania codziennych zadań. Żeby kilkanaście czy kilkadziesiąt osób skutecznie prowadziło rozmowy w jednym pomieszczeniu, powierzchnia takiego biura musi być dobrze przemyślana. Telefoniczna obsługa przez wiele godzin nie jest łatwa, pracownik powinien mieć zapewniony komfort pracy. Wpłynie to na jego dobrą kondycję psychiczną i samopoczucie, ale też przełoży się na efektywniejsze działanie i lepszy kontakt z klientem.

Biuro dla pracowników call center – jak przygotować?

Zacznijmy od podstaw – czyli w przypadku call center od biurka i fotela. Biurka do call center muszą spełniać podstawowe zasady ergonomii, ale też być praktyczne, łatwe do utrzymania w czystości i porządku. Ekran monitora powinien być ustawiony na odpowiedniej wysokości, a blat posiadać otwory na kable. Krzesło natomiast – profilowane oparcie, podłokietniki oraz regulowaną wysokość.

Hałas to największe wyzwanie w przypadku call center. Zarówno ten dochodzący spoza budynku, jak i ten panujący we wnętrzu. Na tej samej przestrzeni, w tym samym czasie, prowadzi rozmowy z klientami wiele osób. Jak rozwiązać ten problem, planując biuro dla pracowników call center? Warto zadbać o dobrą akustykę. Odbijające się dźwięki pomogą zredukować materiały wykończeniowe o odpowiednich parametrach, np. miękka wykładzina lub wygłuszające panele ścienne.

Fale dźwiękowe rozbijają także ściany z żywych roślin. W ostatnich latach to bardzo modny element aranżacji o uniwersalnym zastosowaniu. Konstrukcje wertykalne mogą pokrywać duże płaszczyzny ścian albo mieć formę stojaków. Mobilne wersje to natomiast znakomity pomysł na ścianki działowe w call center. Zamiast dzielić stanowiska przegrodami z pleksi lub szkła, możemy wykorzystać warianty z zielonymi roślinami. Dadzą one potrzebne poczucie prywatności, mimo otwartej przestrzeni i bliskości sąsiedniego miejsca pracy i rozmawiającego z klientem współpracownika.

Zieleń zapewnia odpowiednią akustykę, ale też wpływa na jakość powietrza i jego wilgotność – problematyczną w biurze wypełnionym sprzętem elektronicznym. Tak zaaranżowane biuro będzie funkcjonalne i zdrowe. Żywa roślinność sprawia, że wnętrze jest bardziej atrakcyjne, ma lepszy standard – jest lepiej odbierane zarówno przez pracowników, jak i kontrahentów. W ostatnich latach widać wyraźny trend odchodzenia od surowych projektów, w którym liczy się tylko funkcja. Ważna jest dbałość o klimat, wzornictwo, biuro ociepla się naturalnymi materiałami i właśnie – zielonymi roślinami.

Warto pamiętać, że call center to nie tylko przestrzeń biurek i sprzętów. To także hole, pomieszczenia socjalne, strefy relaksu i gabinety menedżerów. Wydzielenie przestrzeni dla liderów w nowoczesnym wydaniu to wielkoformatowe przeszklenia. Z jednej strony zapewniają prywatność i wyciszenie, z drugiej – osoby zarządzające są widoczne i stanowią część zespołu. Takie rozwiązanie zmniejsza dystans, ułatwia komunikację i wprowadza dobrą atmosferę w firmie.

Telefon
+48 12 266 37 53,
+48 608 594 432,
+48 606 194 285
E-mail:
wynajem@mixbiura.pl