Niezależnie od wielkości firmy jej siedziba to jeden z elementów, który wpływa na wizerunek, a także na codzienny komfort najemcy i jego pracowników. O czym należy pamiętać, wybierając miejsce na biuro? Oto kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę, jeśli wynajmowane biuro ma stać się siedzibą, z którą będzie kojarzona marka.

Czas to pieniądz, czyli lokalizacja


Biuro w strategicznym punkcie miasta pozwala na sprawne przemieszczanie się zarówno samochodem, jak i komunikacją miejską. Dodatkowo klienci nie mają problemu z jego znalezieniem – proste wskazówki wystarczą, aby zlokalizować siedzibę firmy. Lokalizacja jest również niezwykle istotna dla pracowników. Im lepsza komunikacja, tym mniej czasu traci się na dojazd i powrót. Dlatego podejmując decyzję o wynajmie, opłaca się sprawdzić czas dojazdu na trasie dom-biuro-dom, ale także odległość od przystanków komunikacji miejskiej, autostrady czy lotniska.
Warto też zwrócić uwagę na sąsiedztwo restauracji, kawiarni, siłowni, a nawet galerii handlowych czy usług medycznych. Powinno się rozważyć wynajem biura od firmy, która oferuje swoim najemcom dodatkowe korzyści w postaci kantyny w budynku, gdzie można zjeść dobry posiłek, czy system carpoolingu, czyli wspólnych dojazdów i powrotów z pracy.

Zostaw miejsce na rozwój, czyli odpowiednia powierzchnia biura


Mała firma czy wielka korporacja – każdy biznes potrzebuje odpowiedniej przestrzeni biurowej, aby stale się rozwijać. W biurze spędza się dużą część dnia, dlatego niezwykle istotne jest, aby zarówno szef, jak i pracownicy odczuwali komfort pracy. Ma to wpływ na ogólne samopoczucie, motywację do działania, a także na produktywność.
Poza normami, które mówią, że na jednego pracownika powinno przypadać co najmniej 2 m kw. podłogi i 13 m sześc. objętości należy dostosować wielkość powierzchni przeznaczonej na części wspólne do rodzaju prowadzonej działalności. Pomieszczenia socjalne, pokoje managerskie, sale konferencyjne, playroom. Dzięki nim praca w biurze odbywa się w sposób niezakłócony i swobodny. Opłaci się także wynająć nieco większą powierzchnię, aby w momencie, kiedy będzie ona potrzebna nie trzeba się było przeprowadzać.
Specyfika firmy podpowiada, czy powinien być to układ gabinetowy, czy open space.
Każda firma doceni również dostęp do internetu, podwójne zasilanie, ochronę, miejsca parkingowe zarezerwowane dla najemców, a także duże przeszklenia doświetlające wnętrze.
Nie bez znaczenia są też zastosowane w budynku rozwiązania architektoniczne, technologiczne, a także ekologiczne, które ułatwią i uprzyjemnią codzienną pracę, ale także wprowadzają oszczędności do budżetu firmy.

Jak cię widzą, czyli biuro elementem wizerunku firmy


Biuro jest wizytówką firmy. Aranżacja częścią jej wizerunku. Należy więc sprawdzić, jak urządzone jest biuro, ale także jakie zmiany można wprowadzić do wynajmowanej przestrzeni. Im bardziej biuro będzie odzwierciedlać ducha firmy, tym lepiej. To jednak nie wszystko. Warto poznać branże pozostałych najemców, a także działalność właściciela, ponieważ w sposób pośredni będą oni wpływać na wizerunek firmy.

Wszystkie te elementy składają się na cenę najmu. Jeśli powierzchnia spełnia oczekiwania, przed podjęciem ostatecznej decyzji trzeba zadać sobie kilka pytań: czy firma jest w stanie od ręki zapłacić równowartość trzymiesięcznego czynszu; czy istnieją jakieś ukryte koszty lub benefity; czy cena najmu jest porównywalna z innymi ofertami w okolicy.

Masz więcej pytań? Chcesz wynająć biuro? Skontaktuj się z nami, a my odpowiemy na Twoje pytania i doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie.

Telefon
+48 574 456 004,
+48 606 194 285,
+48 574 456 752
E-mail:
wynajem@mixbiura.pl