Praca w biurze w czasie pandemii – jakich wytycznych musisz przestrzegać?

Dla wielu osób obecna sytuacja związana z wirusem SARS-CoV-19 jest zmianą rzeczywistości o 180 stopni. Inni proponują przyjąć, że jest to już nasza nowa normalność. Niezależnie od indywidualnego podejścia każdy z nas powinien przestrzegać zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Jakich wytycznych musisz przestrzegać, pracując w biurze w czasie pandemii?

Dbamy o Wasze bezpieczeństwo

Jako najemca powierzchni biurowej, ale także pracodawca, MIX GROUP od początku marca podjął działania polegające na wzmożonych czynnościach dotyczących utrzymania higieny w częściach wspólnych budynków. W tym zabiegi ich regularnego odkażania za pomocą dezynfekującego środka chemicznego, który niszczy wirusy, bakterie, grzyby i pleśnie. Zmieniająca się sytuacja powoduje, że nasi najemcy i pracownicy pracują zarówno w biurze, jak i w systemie home office co sprawia, że w naturalny sposób wytworzył się rekomendowany system pracy rotacyjnej, a wszystkie spotkania biznesowe przeniosły się do sieci. Co jednak, jeśli pracując przebywasz na terenie naszych biur – jakich wytycznych musisz przestrzegać?

Poznaj wytyczne, które obowiązują podczas pracy w biurze

W częściach wspólnych budynku zasłaniaj twarz maseczką. Jeśli jest to maseczka wielokrotnego użytku, pamiętaj, aby zdejmować ją, chwytając za wiązanie i regularnie prać. Unikaj dotykania twarzy (oczu, nosa i ust), a także używaj własnego zestawu przyborów biurowych. Korzystaj z rozmieszczonych na terenie biur stacji z żelem do dezynfekcji rąk, a także często myj ręce mydłem. Podczas kontaktu z innymi osobami zachowaj bezpieczną odległość (1,5-2 metry). Zarówno w częściach wspólnych, jak i w części biurowej. Jako najemca i pracodawca ogranicz liczbę biurek lub zastosuj ścianki działowe na powierzchni open space. Pozwoli to na pracę bez konieczności siedzenie obok czy naprzeciwko siebie.

Bądź odpowiedzialny – komunikuj i reaguj!

Bardzo ważne jest, aby w obecnej sytuacji pamiętać, że nie jesteśmy odpowiedzialni tylko za swoje zdrowie i życie, ale także za zdrowie naszych współpracowników i bliskich. Komunikuj jasno swoje potrzeby i obawy. W momencie, w którym zauważysz u siebie objawy takie jak gorączka, kaszel, trudności z oddychaniem opuść biuro, nie czekając na koniec dnia pracy. Skontaktuj się z lekarzem i przejdź na home office, aby nie narażać innych.

Jeśli natomiast zauważysz wystąpienie objawów u swoich pracowników lub odnotujesz potwierdzony przypadek choroby, niezwłocznie powiadom nas o tym telefonicznie, mailowo lub, wypełniając dostępny na naszej stronie www formularz (https://mixbiura.pl/covid-19/). Dzięki temu będziemy mogli przeprowadzić niezbędną dezynfekcję obiektu, którego dotyczyć będzie zgłoszenie. Pamiętaj, że w obecnej sytuacji sprawna komunikacja pomiędzy najemcą a zarządcą budynku, a także pomiędzy pracodawcą i pracownikami jest podstawą skutecznej strategii postępowania. Dlatego prosimy o stały kontakt z nami, a także o zapoznanie się i przestrzeganie wdrożonych w budynkach MIX GROUP procedur.

Bądźmy odpowiedzialni. Dbajmy o siebie, naszych współpracowników i nasze otoczenie.

Telefon
+48 574 456 004,
+48 606 194 285,
+48 574 456 752
E-mail:
wynajem@mixbiura.pl