Jakie czynniki decydują o wyborze miejsca na siedzibę firmy?

Wybór miejsca na siedzibę firmy nie jest wyborem łatwym i potrafi być czasochłonny. Pod uwagę należy wziąć kilka różnorodnych czynników, a często zdecydować, które z nich są aktualnie najważniejsze. Nie tylko dla dalszego rozwoju firmy, ale także dla jej wizerunku. Jakie czynniki decydują o wyborze miejsca na siedzibę firmy?

Siedziba firmy może i powinna budować jej prestiż. Z jednej strony chodzi tu o jej lokalizację, czyli konkretne miasto i to, w której jego części znajduje się biurowiec. Z drugiej o walory zewnętrzne samego budynku – architekturę. A także o aranżację wnętrz, udogodnienia znajdujące się w budynku i w wybranej przestrzeni biurowej. Dlatego właśnie wybór miejsca na siedzibę firmy nie jest wyłącznie kwestią konkretnej nieruchomości czy wysokości czynszu, ale także decyzją biznesową, która wpływa na wizerunek firmy oraz jakość pracy zespołu. Jakie są zatem najważniejsze czynniki, które decydują o wyborze miejsca na siedzibę firmy.

Lokalizacja, czyli miasto, dzielnica, infrastruktura i komunikacja

Wybór większego miasta na siedzibę firmy w naturalny sposób łączy się z większymi możliwościami. Większy rynek to większa ilość potencjalnych klientów, ale też rozwój poprzez kontakt z branżą, a nawet z konkurencją, która zamiast onieśmielać, powinna motywować do działania. W dużych miastach powstają również tak zwane Centralne Obszary Biznesu, które są udogodnieniem dla firm, ponieważ zapewniają doskonałą infrastrukturę i komunikację. Dlaczego jest to ważne? Klientom umożliwia bezproblemowe dotarcie do siedziby firmy, zarówno komunikacją miejską, jak i samochodem, który można swobodnie zaparkować na miejscu dla gości. Nie bez znaczenia jest czas dojazdu pracowników do miejsca pracy i powrotu do domu. Im krótszy, tym lepiej. Dla wielu zbyt długi dojazd z i do pracy jest powodem, aby ją zmienić. Przez co firma może stracić dobrego specjalistę. Nie należy także zapominać, że znany adres i sąsiedzi to reklama sama w sobie.

Architektura, aranżacja wnętrz i udogodnienia dla najemcy. Jak Cię widzą…

Wygląd budynku, aranżacja wnętrz, a także udogodnienia, na które może liczyć najemca to element budowania wizerunku firmy. Siedziba w nowoczesnym budynku, w którym zastosowano innowacyjne, przyjazne dla środowiska rozwiązania i materiały na pewno zwróci uwagę klientów. A gwarancja swobodnej aranżacji wynajętej powierzchni, w tym części wspólnych, przemyślany układ komunikacyjny, optymalny dostęp do naturalnego światła, oszczędność energii, dzięki zastosowanym rozwiązaniom, całodobowa ochrona, system BMS, zapewnione miejsca parkingowe dla pracowników i gości, dodatkowe powierzchnie wspólne takie jak lobby/recepcja oraz pomieszczenia takie jak np. rowerownia, czy szatnia z prysznicami, pozwolą firmie na bycie efektywną, stały rozwój i zapobiegną konieczności częstych przeprowadzek.

Warto również zwrócić uwagę na to, kto jest zarządcą budynku. Dobrze, jeśli jest nim właściciel, ponieważ usprawnia to wszelkie procesy. Gwarantuje szybką reakcję i skuteczność działania. Pomaga w otrzymaniu oferty i usług odpowiadających potrzebom konkretnego najemcy. Jeśli dodatkowo, tak jak MIX BIURA, tworzy autorskie systemy, jest mentorem w branży nieruchomości, aktywnie uczestniczy i inicjuje działania z zakresu CSR, warto przemyśleć wynajem powierzchni biurowej właśnie od niego.

Masz więcej pytań? Chcesz wynająć biuro w Krakowie? Skontaktuj się z nami, a my odpowiemy na Twoje pytania i przedstawimy najkorzystniejszą ofertę.

Telefon
+48 12 266 37 53,
+48 608 594 432,
+48 606 194 285
E-mail:
wynajem@mixbiura.pl